Info og spørgsmål

Nedenfor er listet nogle af de mest almindelige spørgsmål, vi får hos Designomaten. Har du et spørgsmål til plakaterne, dit køb eller til os, vil vi meget gerne høre fra dig. Send os en email, så vender vi tilbage.


Kan jeg se plakaten, inden jeg køber?

Ja! Vi har lavet et smart system, hvor du kan se din personlige plakat, inden du bestiller. Du skal ikke vente på, at vi sætter plakaten op, og du skal have den til korrektur - Her er plakaten klar med det samme! Sådan gør du: Find en plakat, du kan lide, indtast de personlige oplysninger som fx dato og navn og tryk derefter på knappen "Se gratis preview". Nu vises et præcist billede af, hvordan din færdige plakat vil se ud.

Farverne, du ser på vores hjemmeside, afhænger af din skærms indstillinger, og de kan derfor afvige en lille smule i nuancerne fra det færdige print.

Husk at tjekke om dine indtastede oplysninger (dato, navn, mm.) er korrekte og fri for stave- og tastefejl, og om du er tilfreds med opsætningen, inden du bestiller. Din plakat kommer nemlig til at se ud præcis som på billedet.


Hvilke formater kan jeg købe plakaterne i?

Det er forskelligt fra plakat til plakat, hvilke formater, der er tilgængelige. Oftest vil plakater findes i tre forskellige størrelser: A4 (ca. 21 x 30 cm), A3 (ca. 30 x 42 cm) og A2 (42 x 60 cm - dog kun som print-selv). Du kan vælge at købe dit print som print-selv (en PDF-fil) eller som et fysisk print, trykt på lækkert 170 g mat kvalitetspapir.


Kan jeg få plakaten i et andet format?

Vi sælger kun trykte plakater i størrelse A4 (ca. 21 cm x 30 cm) og A3 (ca. 30 cm x 42 cm). Ønsker du et større format, anbefaler vi at du køber plakaten som print-selv (vælg størst mulig størrelse) og får den trykt ved en print shop eller online print-service. Læs mere om print-selv her.

Nogle af vores digitale plakater sælges i størrelse op til A2 og andre kun op til A3. A2-plakater er altid lavet i vektor, hvilket betyder, at de kan trykkes i større størrelser uden at miste kvalitet. A3-plakater fraråder vi at printe i en større størrelse, da de vil miste kvalitet.


Hvad koster fragt?

Fragt koster fast 29 kr. Der er naturligvis ikke fragt forbundet med print-selv køb.


Hvordan betaler jeg?

Alle priserne på hjemmesiden er angivet i danske kroner og er inklusiv moms, hvor intet andet er nævnt.

Du kan betale med betalingskort (visa-dankort, visa, mastercard) på siden. Betalingen håndteres hurtigt og sikkert med Stripe betalingssytem.


Hvornår modtager jeg min plakat?

Vi trykker og sender fra dag til dag. Vi sender plakaterne med PostNord, som desværre har forlænget deres leveringstid en smule. Du vil dog normalt modtage din bestilling inden for 5-8 hverdage, efter vi har registreret din betaling (forudsat at leveringen ikke forsinkes i posten). Kontakt os, hvis du har brug for hurtigere levering.


Hvordan får jeg min print-selv plakat?

Bestiller du en print-selv plakata/digital fil, sender vi en email, med et link til din plakat i PDF-format. Linket til PDF-filen vil være gyldigt i 30 dage, så husk at downloade din fil inden da. Emailen vil du modtage senest 1 hverdag, efter vi har registreret din betaling. Har du ikke modtaget en email, kan du tjekke om den ligger i din spam-mappe. Ellers kontakt os - så finder vi ud af det.


Kan jeg fortryde mit køb?

Da alle vores plakater er personlige og specialfremstillede til den enkelte kunde, kan vi desværre ikke tilbyde fortrydelsesret. Vi kan desværre heller ikke stå til ansvar for forkert indtastede navne og oplysninger på plakater fra kundens side. Du bedes derfor tjekke disse grundigt, inden du afgiver din bestilling.

Skulle du have ændringer til din bestilling bedes du kontakte os hurtigst muligt for at høre om det er muligt. Vi trykker og sender normalt ordre samme dag elller dagen efter de er afgivet.

Husk også at der kan være små farve- og nuanceforskelle på det billede, du ser på skærmen, og det færdige print. Farverne du ser på vores hjemmeside afhænger af din skærms indstillinger og kan derfor afvige en lille smule fra det færdige print.

Skulle du efter modtagelsen være utilfreds med din plakat, vil vi dog meget gerne høre fra dig, så vi sammen kan finde en løsning.


Hvad gør jeg, hvis min plakat er gået i stykker under forsendelsen?

Er der sket skade på dine varer under forsendelsen, kan du naturligvis gøre brug af din reklamationsret. Kontakt os hurtigst muligt, så vi kan finde en løsning og få sendt en ny plakat til dig.