Info og spørgsmål

Her er en liste over de mest almindelige spørgsmål, vi får hos Designomaten. Har du et spørgsmål, som ikke er besvaret her, kan du sende os en email på info@designomaten.dk, så vender vi tilbage.

Plakater

  • Hvilke formater kan jeg købe plakaterne i?
  • Kan jeg få plakaten i et andet format?
  • Hvilket papir trykker I plakaterne på?
  • Kan jeg tilkøbe en ramme?
  • Jeg har en idé til en plakat - kan I hjælpe?

Køb og betaling

  • Hvordan køber jeg en plakat?
  • Kan jeg se plakaten, inden jeg køber?
  • Hvordan betaler jeg?
  • Hvordan er jeres handelsbetingelser?

Designomaten

  • Hvem er Designomaten?
  • Hvordan kontaker jeg jer?

Levering

  • Hvad koster fragt?
  • Hvordan leveres plakaterne?
  • Hvornår modtager jeg min plakat?
  • Hvordan får jeg min print-selv plakat?
  • Kan I sende en plakat til min udenlandske adresse?

Fortrydelse og reklamation

  • Kan jeg fortryde mit køb?
  • Hvad gør jeg, hvis jeg er utilfreds med det leverede produkt?
  • Hvad gør jeg, hvis min plakat er gået i stykker under forsendelsen?

Hvordan køber jeg en plakat

Det er hurtigt og simpelt at bestille og købe personlige plakater hos Designomaten.

  1. Find den ønskede plakat på produktsiden. Husk at plakaterne ofte fåes i flere forskellige variationer og farver, som du kan vælge efterfølgende.
  2. På plakatens side indtaster du dine oplysninger og vælger farve, størrelse og format. Klik på knappen "Se plakaten inden du bestiller" for at se præcis, hvordan din plakat vil komme til at se ud. Prøv gerne med forskellige tekster og farver.
  3. Når du er tilfreds med plakaten, klikker du på knappen "Tilføj til indkøbskurv".
  4. På købssiden indtaster du dine kontaktoplysninger og går til betaling.
  5. Når betalingen er registreret, får du en mail med din digitale fil eller en mail med info om forsendelse af dit køb.

Kan jeg se plakaten, inden jeg køber?

Ja! Vi har lavet et smart system, hvor du kan se din personlige plakat, inden du bestiller. Du skal ikke vente på, at vi sætter plakaten op, og du skal have den til korrektur - Her er plakaten klar med det samme!

Sådan gør du: Find en plakat, du kan lide, indtast de personlige oplysninger som fx dato og navn og tryk derefter på knappen "Se plakaten inden du bestiller". Nu vises et præcist billede af, hvordan din færdige plakat vil se ud. Farverne, du ser på vores hjemmeside, afhænger af din skærms indstillinger, og de kan derfor afvige en lille smule i nuancerne fra det færdige print.

Husk at tjekke om dine indtastede oplysninger (dato, navn, mm.) er korrekte og fri for stave- og tastefejl, og om du er tilfreds med opsætningen, inden du bestiller. Din plakat kommer nemlig til at se ud præcis som på billedet.


Hvordan betaler jeg?

Alle priserne på hjemmesiden er angivet i danske kroner og er inklusiv moms, hvor intet andet er nævnt.

Du kan betale med betalingskort (dankort, visa, mastercard, maestro) samt mobile pay på siden. Betalingen håndteres hurtigt og sikkert med Quickpay betalingssytem.


Hvordan er jeres handelsbetingelser

Vores handelsbetingelser finder du på denne side.


Hvilke formater kan jeg købe plakaterne i?

Alle plakater fås i tre forskellige størrelser: A4 (ca. 21 x 30 cm), A3 (ca. 30 x 42 cm) og B2 (ca. 50 x 70 cm). Du kan vælge at købe dit print som print-selv (en PDF-fil) eller som et fysisk print, trykt på lækkert 170 g mat kvalitetspapir.


Kan jeg få plakaten i et andet format?

Vi sælger kun trykte plakater i størrelse A4 (ca. 21 cm x 30 cm), A3 (ca. 30 cm x 42 cm) og B2 (ca. 50 cm x 70 cm). Ønsker du en større plakat, anbefaler vi, at du køber plakaten som print-selv og får den trykt ved en print-shop eller online print-service. Læs mere om print-selv her.

Alle vores plakater (med undtagelse af scrabble-plakaten) er lavet i vektor, hvilket betyder, at de sagtens kan trykkes i større størrelser uden at miste kvalitet.


Hvilket papir trykker I plakaterne på?

Vi trykker plakaterne på lækkert 170 g mat kvalitetspapir. Det er lidt over dobbelt så tykt papir som standard printer-papir. Vi bruger en mat papirkvalitet for at undgå genskin, når plakaten hænges op på væggen.


Kan jeg tilkøbe en ramme?

Vi har desværre ikke mulighed for at sælge rammer på nuværende tidspunkt. Vores plakater er heldigvis i standard-mål, og det skulle derfor være nemt at finde en passende ramme i en lokal butik.


Jeg har en idé til en plakat - kan I hjælpe?

Vi laver specialfremstillede plakater, men har desværre ikke mulighed for at lave specialdesignede plakater. Det betyder at du kan vælge frit mellem alle de designs du ser på hjemmesiden og tilpasse dem med dine egne tekster og farvevalg, men vi kan desværre ikke designe en helt ny plakat fra bunden.

Har du et forslag eller en god idé til en plakat, er du dog meget velkommen til at dele den med os :)


Hvad koster fragt?

Hvis du bestiller for over 400 kr, er fragten gratis! Bestiller du for mindre er fragten fast 35 kr. Der er naturligvis ikke fragt forbundet med print-selv køb, da de sendes på email og ikke med posten.


Hvordan leveres plakaterne?

Hvis du har bestilt en plakat som print-selv, vil den blive leveret som PDF-fil til din email umiddelbart efter købet.

Bestiller du en trykt plakat, sender vi den med GLS. Når vi har sendt din plakat får du på email et track-and-trace-nummer, som du kan bruge til at følge din pakke.


Hvornår modtager jeg min plakat?

Vi trykker og sender fra dag til dag. Vi gør alt hvad vi kan for at ekspedere din ordre hurtigst muligt, og bestiller du inden kl. 20.00, går der max 2 hverdage til vi sender vi din ordre afsted. Når du bestiller, kan du nederst på siden se den estimerede leveringsdag.

Når vi har sendt din plakat, får du en email med et track-and-trace-nummer, som du kan bruge til at følge din pakke. Normalt går der 1-3 hverdage fra vi sender din pakke, til den er klar til afhentning i nærmeste pakkeshop.


Hvordan får jeg min print-selv plakat?

Bestiller du en print-selv plakat/digital fil, sender vi en email, med et link til din plakat i PDF-format. Linket til PDF-filen vil være gyldigt i 30 dage, så husk at downloade din fil inden da. Emailen vil du modtage umiddelbart efter vi har registreret din betaling. Har du ikke modtaget en email, kan du tjekke om den ligger i din spam-mappe. Ellers kontakt os - så finder vi ud af det.


Kan I sende en plakat til min udenlandske adresse?

Vi har desværre ikke mulighed for at sende trykte plakater til adresser uden for Danmark. Ønsker du en plakat i et andet land end Danmark, foreslår vi at købe en print-selv-plakat. Den får du leveret som PDF på din email, og kan printe derhjemme, tage med til din lokale print-butik eller få trykt ved en online-service. Se evt. vores guide til print-selv-plakater.


Kan jeg fortryde mit køb?

Da alle vores plakater er personlige og specialfremstillede til den enkelte kunde, kan vi desværre ikke tilbyde fortrydelsesret. Vi kan desværre heller ikke stå til ansvar for forkert indtastede navne og oplysninger på plakater fra kundens side. Du bedes derfor tjekke disse grundigt, inden du afgiver din bestilling.

Har du ændringer til din bestilling, bedes du kontakte os hurtigst muligt for at høre om det er muligt. Vi trykker og sender normalt ordrer samme dag elller dagen efter de er afgivet.


Hvad gør jeg, hvis jeg er utilfreds med det leverede produkt?

Vi samler på glade kunder og er udelukkende interesseret i at give vores kunder en god oplevelse. Derfor har vi indført "fuld tilfredshed eller pengene tilbage". Er du utilfreds med det leverede produkt, hører vi meget gerne fra dig. Send os en email senest 14 dage efter modtagelse og fortæl, hvad du er utilfreds med. Hvis vi ikke kan finde en fornuftig løsning, er du velkommen til at sende varen tilbage og få pengene tilbage. Du betaler selv fragten i forbindelse med returnering.


Hvad gør jeg, hvis min plakat er gået i stykker under forsendelsen?

Er der sket skade på dine varer under forsendelsen, så kontakt os. Så finder vi en løsning og får sendt en ny plakat til dig hurtigst muligt.


Hvem er Designomaten?

Hej! Det er os, Pernille og Morten, som står bag Designomaten. Læs mere om os, vores idé og Designomaten under Om os


Hvordan kan jeg kontakte jer?

Kontakt os på email info@designomaten.dk. Hvis din henvendelse drejer sig om din ordre, er det en stor hjælp, hvis du giver os ordrenummeret.

Vi har desværre ikke mulighed for at tage imod telefonopkald af hensyn til vores jobs ved siden af Designomaten, så send os i stedet en email, og så lover vi at svare, så hurtigt vi kan, og altid inden for 24 timer.