Info og spørgsmål

Nedenfor er listet nogle af de mest almindelige spørgsmål, vi får hos Designomaten. Har du et spørgsmål til plakaterne, dit køb eller til os, vil vi meget gerne høre fra dig. Send os en email, så vender vi tilbage.


Kan jeg se plakaten, inden jeg køber?

Ja! Vi har lavet et smart system, hvor du kan se din personlige plakat, inden du bestiller. Du skal ikke vente på, at vi sætter plakaten op, og du skal have den til korrektur - Her er plakaten klar med det samme! Sådan gør du: Find en plakat, du kan lide, indtast de personlige oplysninger som fx dato og navn og tryk derefter på knappen "Se plakaten inden du bestiller". Nu vises et præcist billede af, hvordan din færdige plakat vil se ud.

Farverne, du ser på vores hjemmeside, afhænger af din skærms indstillinger, og de kan derfor afvige en lille smule i nuancerne fra det færdige print.

Husk at tjekke om dine indtastede oplysninger (dato, navn, mm.) er korrekte og fri for stave- og tastefejl, og om du er tilfreds med opsætningen, inden du bestiller. Din plakat kommer nemlig til at se ud præcis som på billedet.


Hvilke formater kan jeg købe plakaterne i?

Alle plakater fås i to forskellige størrelser: A4 (ca. 21 x 30 cm) og A3 (ca. 30 x 42 cm). Du kan vælge at købe dit print som print-selv (en PDF-fil) eller som et fysisk print, trykt på lækkert 170 g mat kvalitetspapir.


Kan jeg få plakaten i et andet format?

Vi sælger kun trykte plakater i størrelse A4 (ca. 21 cm x 30 cm) og A3 (ca. 30 cm x 42 cm). Ønsker du en større plakat, anbefaler vi, at du køber plakaten som print-selv og får den trykt ved en print-shop eller online print-service. Læs mere om print-selv her.

Alle vores plakater (med undtagelse af scrabble-plakaten) er lavet i vektor, hvilket betyder, at de sagtens kan trykkes i større størrelser uden at miste kvalitet.


Hvordan betaler jeg?

Alle priserne på hjemmesiden er angivet i danske kroner og er inklusiv moms, hvor intet andet er nævnt.

Du kan betale med betalingskort (visa-dankort, visa, mastercard) på siden. Betalingen håndteres hurtigt og sikkert med Stripe betalingssytem.


Hvad koster fragt?

Hvis du bestiller for over 300 kr, er fragten gratis! Bestiller du for mindre er fragten fast 29 kr. Der er naturligvis ikke fragt forbundet med print-selv køb.


Hvordan leveres plakaterne?

Hvis du har bestilt en plakat som print-selv vil den blive leveret som PDF-fil til din email umiddelbart efter købet.

Bestiller du en trykt plakat sender vi den med Post Nord. Når vi har sendt din plakat får du på email et track-and-trace-nummer, som du kan bruge til at følge din pakke gennem Post Nords system.


Hvornår modtager jeg min plakat?

Vi trykker og sender fra dag til dag. Vi gør alt hvad vi kan for at ekspedere din ordre hurtigst muligt, og bestiller du inden kl. 20.00, går der max 2 hverdage til vi sender vi din ordre afsted. Når vi har sendt din plakat får du på email et track-and-trace-nummer, som du kan bruge til at følge din pakke gennem Post Nords system. Normalt går der 1-3 hverdage fra vi sender din pakke til den er klar til afhentning på nærmeste posthus.


Hvordan får jeg min print-selv plakat?

Bestiller du en print-selv plakata/digital fil, sender vi en email, med et link til din plakat i PDF-format. Linket til PDF-filen vil være gyldigt i 30 dage, så husk at downloade din fil inden da. Emailen vil du modtage umiddelbart efter vi har registreret din betaling. Har du ikke modtaget en email, kan du tjekke om den ligger i din spam-mappe. Ellers kontakt os - så finder vi ud af det.


Kan jeg fortryde mit køb?

Da alle vores plakater er personlige og specialfremstillede til den enkelte kunde, kan vi desværre ikke tilbyde fortrydelsesret. Vi kan desværre heller ikke stå til ansvar for forkert indtastede navne og oplysninger på plakater fra kundens side. Du bedes derfor tjekke disse grundigt, inden du afgiver din bestilling.

Har du ændringer til din bestilling, bedes du kontakte os hurtigst muligt for at høre om det er muligt. Vi trykker og sender normalt ordre samme dag elller dagen efter de er afgivet.


Hvad gør jeg, hvis jeg er utilfreds med det leverede produkt?

Vi samler på glade kunder, og er udelukkende interesseret i at give vores kunder en god oplevelse. Derfor har vi indført "fuld tilfredshed eller pengene tilbage". Er du utilfreds med det leverede produkt, hører vi meget gerne fra dig. Send os en email senest 14 dage efter modtagelse og fortæl, hvad du er utilfreds med. Hvis vi ikke kan finde en fornuftig løsning, er du velkommen til at sende varen tilbage og få pengene tilbage. Du betaler selv fragten i forbindelse med returnering.


Hvad gør jeg, hvis min plakat er gået i stykker under forsendelsen?

Er der sket skade på dine varer under forsendelsen, kan du naturligvis gøre brug af din reklamationsret. Kontakt os hurtigst muligt, så vi kan finde en løsning og få sendt en ny plakat til dig.


Hvem er Designomaten?

Hej! Det er os, Pernille og Morten, som står bag Designomaten. Vi bor i Aarhus og arbejder til dagligt begge inden for IT. Designomaten er vores passion og fælles projekt, som vi driver i fritiden. Pernille står for det grafiske, og det vil også oftest være hende du får fat i, hvis du kontakter os. Morten står for det tekniske og har lagt et stort arbejde i at opbygge websitet.

Tak fordi du besøger Designomaten. Tøv ikke med at kontakte os, hvis du er tvivl om noget, eller vi kan hjælpe dig. Vi samler på glade kunder :)